livetmedylle

Alla inlägg under april 2023

Av Kerstin Nilsson - 15 april 2023 15:44

När vi går våra dagliga skogspromenader så blir jag så lycklig över att se den livsglädjensom alla hundarna sprudlar av.

Det är bara helt underbart och speciellt om det ärvackert väder såklart. Nu är snön nästan helt borta och jag kan gå i sportskor. Mina knän älskar det.

Märta far  som en skållad råtta upp och ner i skogen på stenar och ibland får jag ont i magen över hennesframfart. Men peppar peppar går det bra.    
Här är yngst och äldst på full fart emot mig  
Här också
   
Hela familjen har hoppat upp på stenen

Av Kerstin Nilsson - 3 april 2023 20:42

Nu är det april och man kan väl hoppas att våren snart skulle visa sig. Men än så länge så är det vitt på marken och kallt på nätterna. Det gör ju också att det vita ligger kvar. Men säga vad man vill hundarna älskar det. 
Men i fredags kväll var Loppan och jag till Häverö Brukshundklubb. (min nya ordinarie klubb) och startade på doftprov eukalyptur med godkänt resultat. Så ska vi bara bestämma vem av mor (Leija) eller dotter (Loppan) som skall anmälas till nw1 tävlingar. Leija är ju den jag känner mig mera säker på men med mera träning så borde jag väl lära mig läsa Loppan också. Sen ska man ju komma med också på tävling. Det är inte det lättaste om man inte vill åka långt.
Här komme ri alla fall en del bilder från dagens skogspromenad.                  
Håll till godo.

Ovido - Quiz & Flashcards